Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zjištění úrovně gymnastických pohybových dovedností žáků na druhém stupni základní školy
POTUŠŇÁK, Robin
Tato diplomová práce se zabývá výzkumem, který zjišťuje úroveň gymnastických dovedností žáků druhého stupně základní školy. První část práce se zabývá teoretickými poznatky o gymnastice, pohybovými schopnostmi a dovednostmi, tělesnou výchovou, didaktikou gymnastiky ve školní tělesné výchově a gymnastikou ve vzdělávacím systému. Druhá část práce se zabývá výzkumem, do kterého byly zařazeny čtyři základní školy v Táboře, na kterých se hodnotilo sto žáků. Výzkumný vzorek tvoří chlapci devátých tříd. Úroveň gymnastiky žáků na vybraných základních školách se zjišťovala pomocí šesti zařazených gymnastických prvků, které se na základě úrovně provedení hodnotily pomocí pětistupňové hodnotící škály. Data byla dále zpracována pomocí deskriptivní statistiky a porovnána s výsledky další práce, která se zabývá stejným výzkumem ve městě Písek.
Úroveň právního vědomí řídících pracovníků škol a školských zařízení
Smutný, Lukáš ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
NÁZEV: Právní vědomí řídících pracovníků základních škol v Moravskoslezském kraji a jejich orientace v základních právních předpisech v oblasti školství AUTOR: Ing. Lukáš Smutný KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Bakalářská práce na téma Právní vědomí řídících pracovníků základních škol v Moravskoslezském kraji a jejich orientace v základních právních předpisech v oblasti školství zkoumá úroveň právního vědomí ředitelů základních škol, a to ověřením jejich orientace ve školském zákoně a zákoně o pedagogických pracovnících. Teoretická část shrnuje základní teoretické informace, ze kterých následně vychází praktická část práce, jejíž cíl vyúsťuje ve výzkumné problematice dvou hypotéz, zda je úroveň právního vědomí řídících pracovníků základních škol závislá na délce řídící praxe či kvantitě absolvovaných vzdělávacích seminářů-kurzů v oblasti legislativy a srovnání této úrovně s ohledem na úplnost řízené školy. Práce analyzuje systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, mapuje nejvýraznější instituce v této oblasti v Moravskoslezském kraji a navrhuje ekvivalentní model dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Těžištěm praktické části jsou výsledky dotazníkového šetření, průzkumu, anonymních testů v podobě uzavřených a otevřených otázek...
Vnitřnosti města: pod zemí/ Školní interpretace
Vídršperková, Michaela ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Vnitřnosti města: pod zemí. Školní interpretace ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o podzemí, metaforicky řečeno o vnitřnostech města. Zaměřuji se na vybrané typy městského podzemí, které popisuji. Jedná se o sklepení (běžná i historická sklepení veřejných budov), kanalizační systém, metro, katakomby, štoly a vojenské podzemní objekty. Na podzemí pohlížím fenomenologicky, historicky, archeologicky nebo skrze literární a výtvarné odkazy. Cílem práce je zmapovat území podzemních prostor města a pokusit se nalézt jejich aspekty, ty následně didakticky transformovat. Toho se snažím dosáhnout studiem literatury i praktickým zmapováním terénu - navštěvováním podzemních prostorů různých typů. Vybranými prostory se stalo sklepení fary v Bezdězu, Kostnice v Kutné Hoře, Kaple Božího těla v Kutné hoře, Čistička odpadních vod v Bubenči a stavba metra linky D na Pankráci. V didaktické části transformuji základní poznatky o podzemí do vyučovacích jednotek, které realizuji ve školním i mimoškolním prostředí. Cílem didaktického projektu bylo seznámit žáky s podzemím města v jeho základních podobách (sklepy, kanalizace, metro) a tím vést žáky k vnímání důležitých souvislostí fungování města včetně jeho skrytých a okrajových aspektů. Důležitou součástí práce je vlastní výtvarná tvorba, která je inspirována navštívenými...
Analýza vývoje plodnosti ve vybraných zemích Evropy mezi lety 1970 a 2014 s využitím alternativních metod
Vachuška, Jakub ; Kurtinová, Olga (vedoucí práce) ; Šťastná, Anna (oponent)
Analýza vývoje plodnosti ve vybraných zemích Evropy mezi lety 1970 a 2014 s využitím alternativních metod Abstrakt Transversální ukazatele plodnosti jako úhrnná plodnost jsou při změně časování plodnosti zkresleny tempo efektem. Nové ukazatele jako očištěná úhrnná plodnost toto zkreslení odstraňují a poskytují jiný pohled na trendy plodnosti v zemích s přítomným tempo efektem. Takovými státy byly a stále jsou státy bývalého Východního bloku a další evropské státy. Tato práce využívá právě očištěné úhrnné plodnosti a dat z Human Fertility Database k popisu zkreslení úrovně plodnosti tempo efektem ve Švédsku, Norsku, Česku, na Slovensku, v Estonsku a Litvě v období 1970-2014. Za stejné období je detailnější analýza provedena podle pořadí narození ve Švédsku a Česku. Záporný tempo efekt je ve Švédsku a Norsku přítomný již od 70. let 20. století, ve zbylých státech od 90. let, kdy odkládání rození dětí bylo velice rozšířené. U Švédska a Česka byl tempo efekt nejvýraznější u prvního pořadí a jeho hodnota se s každým dalším pořadím snižovala. Klíčová slova: plodnost, časování, úroveň, odkládání, očištěná úhrnná plodnosti, tempo efekt Počet znaků bez mezer: 138 653
Kvalitativní analýza základních pohybových dovedností pomocí metodiky Haywoodové na prvním stupni základní školy v Českých Velenicích
ŠVECOVÁ, Sabina
Bakalářská práce je zaměřena na provedení kvalitativní analýzy pohybových dovedností (běh, skok z místa, hod jednoruč, chytání a kop) na prvním stupni ZŠ podle metodiky K. M. Haywoodové. Cílem práce bylo natočit videozáznamy s již aplikovanou metodikou a následně zhodnotit pohybové dovednosti žáků. Měření ze zúčastnilo 183 dětí základní školy v Českých Velenicích. V teoretické části práce je proveden rozbor motorického učení, pohybových schopností, atletických disciplín a rámcově vzdělávacích programů. Z výsledků vyplývá, že žáci základní školy spíše nezvládají práci horních končetin. Například v běhu je většina dětí v práci dolních končetin na nejvyšší úrovni, zatímco v práci horních končetin je největší četnost na druhé nejvyšší úrovni. Celkové výsledky hodnotíme pozitivně.
Použití Yo-Yo testů ve fotbale u kategorie U12
Janoušek, Adam ; Frýbort, Pavel (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název: Použití Yo- Yo testů ve fotbale u kategorie U 12 Cíle: Cílem bakalářské práce je porovnání výsledků mého výzkumu s jiným výzkumem, kde byl rovněž použit stejný typ yo - yo testu u věkové kategorie mladších žáků. Metody: Skupina sledovaných hráčů se skládá z 26 probandů kategorie U 12, hrající nejvyšší žákovskou soutěž v ČR. Testovacím nástrojem byl yo - yo intermitentní test zotavení úrovně 2. Výsledky: Průměrná uběhnutá vzdálenost z mého výzkumu činí 305,23 metrů, naproti tomu u japonských fotbalistů je výsledek 286,2 metrů. Z výsledků je zřejmé, že hráči výzkumného souboru dosáhli lepších výsledků nežli hráči hrající japonskou ligu a to i přes to, že mají nižší věkový průměr. Klíčová slova: fotbal, yo - yo test, zotavení, výkon, úroveň.
Rychlostní schopnosti a jejich relativní nezávislost ve starším školním věku
Braun, Milan ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název práce: Rychlostní schopnosti a jejich relativní nezávislost staršího školního věku. Cíle práce: Posouzení závislosti rychlostních schopností a technických dovedností hráčů s míčem, porovnání ligových fotbalových týmu mládeže a týmů z nižších soutěží a to z hlediska rychlostních a technických dovedností, zjištění rychlosti a technických dovedností v tréninkovém zatížení a sezónní přestávce, navržení opatření pro zlepšení výsledků u zkoumaných souborů. Metody: Korelační koeficient, aritmetický průměr, t-test, pravděpodobnost, kánonická korelace. Výsledky: Veškeré výsledky jsou prezentovány ve výsledkové části práce, ověřují předem stanovené hypotézy, jsou důležitým zdrojem pro porovnání rychlostních schopností a dovedností fotbalové mládeže. Klíčová slova: Fotbal, tréninkový cyklus, tréninková cvičení, specifičnost, úroveň, korelační koeficient, aritmetický průměr, rychlost, specifické testy, nespecifické testy.
Úroveň právního vědomí řídících pracovníků škol a školských zařízení
Smutný, Lukáš ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
NÁZEV: Právní vědomí řídících pracovníků základních škol v Moravskoslezském kraji a jejich orientace v základních právních předpisech v oblasti školství AUTOR: Ing. Lukáš Smutný KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Bakalářská práce na téma Právní vědomí řídících pracovníků základních škol v Moravskoslezském kraji a jejich orientace v základních právních předpisech v oblasti školství zkoumá úroveň právního vědomí ředitelů základních škol, a to ověřením jejich orientace ve školském zákoně a zákoně o pedagogických pracovnících. Teoretická část shrnuje základní teoretické informace, ze kterých následně vychází praktická část práce, jejíž cíl vyúsťuje ve výzkumné problematice dvou hypotéz, zda je úroveň právního vědomí řídících pracovníků základních škol závislá na délce řídící praxe či kvantitě absolvovaných vzdělávacích seminářů-kurzů v oblasti legislativy a srovnání této úrovně s ohledem na úplnost řízené školy. Práce analyzuje systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, mapuje nejvýraznější instituce v této oblasti v Moravskoslezském kraji a navrhuje ekvivalentní model dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Těžištěm praktické části jsou výsledky dotazníkového šetření, průzkumu, anonymních testů v podobě uzavřených a otevřených otázek...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.